Navn:
Sted: Haugesund, Norway

Jeg er en nitten år gammel jente som går på allmennlærer-linja ved HSH. På fritiden spiller jeg horn i Haugesund Ungdomskorps.

torsdag, oktober 26, 2006

Undervisningsplanlegging og læringsstrategier

På mandag hadde vi om undervisningsplanlegging i pedagogikken. Jeg lærte om ulike måter å ha undervisning på, og om "diamanten". Jeg synes det var veldig interessant å høre om kylling-prosjektet. Jeg tror elevene lærte veldig mye av det kyllingprosjektet de hadde, og det var sikkert veldig spennende for dem.
I går hadde vi fremføring av prosjektet vårt om læringsstrategier. Det var utrolig mange som var kreative, og det var spennende å se på, selv om alle hadde om omtrent det samme. Selv var vi ikke så kreative når det gjaldt framføring, men til neste gang skal det nok bli bedre!! Utrolig variert alle formene for framføring, det var for eksempel sang, film, rapping, dikt, skuespill og powerpoint-visning. Det ble en ganske spennende dag med framføringer, og jeg lærte mye om de forskjellige læringstrategiene.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Camilla.
Så fint å høre at du hadde utbytte av framføringsdagen. Det var virkelig en dag med mye godt faginnhold og variasjon. Nå har dere passert en treskel og framført for klassen. Ellers hadde det vært spennende å høre mer om hva du lærte denne dagen. Hva var det du la spesielt godt merke til og som du ønsker å ta med deg videre? Læringsteoriene vil du også erfare i praksis. Hold gluggene åpne!

Undervisningsplanlegging vil du også høste erfaring med i praksis. Spennede og lærerikt. Her er det bare å kaste seg ut i det. Lykke til, og husk å ta vare på gleden og stjerneøyeblikkene sammen med ungene.
Toril :-)

26 oktober, 2006 20:49  

Legg inn en kommentar

<< Home