Navn:
Sted: Haugesund, Norway

Jeg er en nitten år gammel jente som går på allmennlærer-linja ved HSH. På fritiden spiller jeg horn i Haugesund Ungdomskorps.

torsdag, januar 25, 2007

Happening, Motivasjon og Videoredigering

I uka som gikk hadde vi en annerledes dag. Vi brukte onsdagen til spill, som barn bruker mye tid på. Jeg syntes det ble en veldig kjekk dag! Vi spilte Buzz, danset med dansematte, spilte Eyetoy, spilte The Sims og Singstar. Jeg hadde prøvd alt før, untatt dansematten. The Sims og Singstar har jeg mer peiling på, det har jeg spilt mye. Det var veldig kjekt med litt variasjon fra de vanlige dagene!

På torsdagen hadde vi om motivasjon i pedagogikk. Jeg lærte litt om indre og ytre motivasjon og om hva som skaper motivasjon.

I dag har vi hatt om videoredigering på skolen. Vi hadde et lite kurs på to timer hvor vi lærte å redigere videoklipp. Det var utrolig spennende, og jeg har hatt lyst til å lære det lenge. Vi fikk først se en svensk bruksanvisning på MovieMaker(som jeg egentlig hadde i lekse) og etterpå prøvde vi å lage en film selv. Filmen jeg lagde den timen var ikke det beste jeg har sett, men det var bare en test =). Nå vet jeg iallefall alle mulighetene jeg har når en skal redigere en film.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Camilla.
Jeg synes du er svært kort i omtalen av motivasjon. Hva mer var tema i denne undervisningsøkta? Hvilken sammenheng har motivasjon med forventninger og selvbilde? Hva går Atkinsons prestasjonsmotivasjon ut på?
Toril :-)

01 februar, 2007 17:53  

Legg inn en kommentar

<< Home