Navn:
Sted: Haugesund, Norway

Jeg er en nitten år gammel jente som går på allmennlærer-linja ved HSH. På fritiden spiller jeg horn i Haugesund Ungdomskorps.

mandag, januar 15, 2007

Nytt år

Nå var det nye året begynt, og i dag har jeg hatt første timen i ped etter julen. Vi lærte om digitale sammensatte tekster og så på eksempler. Det var spennende å se andre måter å bruke data på. Jeg ble spesielt imponert over Microsoft Reader som kunne brukes til å lage lydbøker. Det fungerte ikke så bra på norsk, men jeg tror det går fint an å bruke på engelsk.
Vi fikk også en ny oppgave i pedagogikk og norsk. Oppgaven var å lage demoversjoner av to bøker som skal få elevene til å lese bøkene. Det vil bli utrolig spennende å se hva vi kan få til å lage.

For nesten en uke siden var jeg også i punktpraksis, hvor jeg lærte litt om barn og nye medier. Jeg trodde ikke jeg ville bli så overrasket over hvordan barn bruker internett og mobiler, men det var noen ganger jeg ble overrasket likevel. Praksisskolen presenterte både negative og positive sider ved de nye mediene, og vi fikk se hva elevene kan bruke data til med på skolen. Vi fikk se hva de ulike trinnene brukte data til også. I fjerde klasse brukte de data til lå lære om klokken, i femte klasse fikk vi se hvordan de lagde film ved å ta bilder, og i sjette klasse viste elevene hjemmesidene sine. På slutten av dagen fikk vi også en oppgave fra praksislærerene som gikk ut på å lage presentasjoner.

2 Comments:

Blogger Linn Reidun said...

Hei Camilla:)
Du skriv godt og oversikltig. :)Ville berre ønska deg lykke til videre:) klem Linn Reidun

16 januar, 2007 18:44  
Anonymous Anonym said...

Hei Camilla!
Så bra blogg du har =)
Vonar du hadde det bra på Ormaberget i dag.
Kjekt med ein forandring i skulekvardagen. Stå på videre!
Lena ;0}

17 januar, 2007 22:06  

Legg inn en kommentar

<< Home